Je goed voelen begint met een gezond ontbijt!

Muesli  

Traditioneel ontbijt

In de ochtend veroorzaken koolhydraten zoals in brood, ontbijtgranen en zoet beleg een stijging in de bloedsuikerspiegel. Hierdoor komt er meer insuline vrij met als gevolg een daling van de bloedsuikerspiegel. De insuline verwijdert de suiker uit het bloed en verandert het overschot in vet. Het resultaat is een opslag van vet en een verlaagde bloedsuikerspiegel en dus een verlangen naar nog méér koolhydraten. Daarna herhaalt dit patroon zich enkele malen per dag.

     
Koffie  

Ontbijt overslaan

Als u het ontbijt overslaat, zakt de bloedsuikerspiegel verder en ervaart u honger en uw energieniveau daalt. U krijgt sterke behoefte aan suikers zoals een plak ontbijtkoek, een koekje of een boterham om uw bloedsuikerspiegel te verhogen en zo uw honger en uw energiedip te overwinnen. De suikers veroorzaken een onmiddellijke stijging in de bloedsuikerspiegel. Hierdoor komt er meer insuline vrij met als gevolg een daling in de bloedsuikerspiegel. Daarna herhaalt dit patroon zich 2-3 keer per dag.

     
Fruit  

Gezond ontbijt

Een ideaal ontbijt voorziet het lichaam van vocht en alle vitale voedingsstoffen en energie gebaseerd op (plantaardig) eiwit. Hierdoor blijven de bloedsuikerspiegel en het insulineniveau makkelijker binnen de normale waarden en voelt u zich de hele dag door energiek! Op deze manier blijft de eetlust beter onder controle en verdwijnen de hongeraanvallen en trek in zoetigheid, snacks, koek, chocolade, gebak en frisdrank.

     
Shake  

NIEUW! Het gezonde ontbijt!

Het is een snel en makkelijk (drink)ontbijt dat ook nog eens gezond is. Het drinkt makkelijk weg en geeft een voldaan gevoel! Met álle voedingsstoffen (vitaminen en mineralen) die u nodig heeft en veel (plantaardig) eiwit en het is nog lekker ook!

Doe nu de onderstaande ontbijttest en proef binnenkort GRATIS het gezonde ontbijt!

     

Ontbijt u elke dag?

Heeft u vaak weinig tijd voor een ontbijt?

Heeft u wel eens moeite om ’s-ochtends iets te eten?

Wat drinkt u ’s-ochtends?

Heeft u ’s-ochtends om 11 uur honger of bent u juist moe rond deze tijd?

Wanneer heeft u meestal de grootste ‘dip’ gedurende een dag?

Gebeurt het wel eens dat u na een goede avondmaaltijd toch nog trek heeft die (bijna) niet te beheersen is zodat u gaat ‘snacken’?

Binnen ons bedrijf hebben we momenteel interessante mogelijkheden voor enthousiaste collega’s, wilt u daar meer informatie over?

Om u een gratis ontbijt aan te kunnen bieden hebben wij de volgende gegevens van u nodig: